سيدحسين قوامي
آثار نویسنده
لینکستان
امكانات جانبي
 

برای مشاهده صفحه قلم اندیش2 (علوم ارتباطات، روابط عمومی، روزنامه نگاری و ...) به اینجا مراجعه کنید

از دیگر بناهای دیدنی شهر شوش، مقبره دانیال نبی است.

دانیال یک از نوادگان یهودا فرزند یعقوب پیامبر بود که در بیت المقدس زندگی می‌کرد و در همان جا به پیامبری برگزیده شد تا این که ۶۰۶ سال پیش از میلاد پادشاه بابل ( بخت النَّصَّر) به اورشلیم یورش برد و بنی اسرائیل را به اسارت گرفت و در آنزمان بود که دانیال و تعدادی از جوانان دیگر  به بابل آورده شدند.

بعد از حمله پادشاه ایران (کورش) به بابل، وی یهودیان را از اسارت حکومت بابل آزاد نمود و حضرت دانیال را به همراه خود به ایران آورد و در دربار پادشاهی مورد تکریم قرار داد و وزیر خود کرد.

در آن زمان حکومت هخامنشی ایران به پنجاه و چهار ساتراپ (ایالت) تقسیم می شد که در راس هر ساتراپ یک حکمران بنام ساتراپ نشین قرار داشت و از بین این تعداد حکمران تنها سه نفر بودند که می توانستند با پادشاه رفت و آمد کنند که از بین این سه نفر هم یک نفر می توانست بطور مستقیم و بدون اجازه و وقت قبلی با پادشاه دیدار کند  و آن یک نفر حضرت دانیال (ع) بود و می توان گفت که بعنوان دومین فرد مملکتی محسوب می شد.

بعد از مرگ کورش و  روی کار آمدن داریوش دوباره حضرت دانیال (ع) به همان مقام و مرتبه رفیع دست پیدا  کرد تا اینکه احتمالا در سن 83 یا 85 سالگی دار فانی را وداع نمود و به رسم  بزرگان آن زمان جسد ایشان را بصورت مومیایی شده در همین منطقه که هم اکنون آستان آن بزرگوار است نگاه داشتند.

مقبره دانیال نبی که از بالای قلعه شوش گرفتم

گفته می‌شود در زمان حیات ایشان، هرگاه خشکسالی می‌آمد، مردم به سوی وی دست نیاز دراز می‌کردند و با دعای دانیال باران می‌گرفت. همچنین آمده است که با فوت ایشان، جسدش را دز تابوتی شیشه‌ای گذاشته و در هنگام خشکسالی به زیر آسمان می‌آوردند و باران سر می‌گرفت.

آرامگاه دعبل خزایی (شاعر اهل بیت) نیز در این شهر واقع شده است.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قسمت اول: ایران زیبا

قسمت دوم: لرستان

قسمت سوم: اندیشمک و سد دز

قسمت چهارم: کاخ آپادانا و قلعه شوش

قسمت پنجم: دانیال نبی

قسمت ششم: چغازنبیل و زیگورات




:: برچسب‌ها: عکس, چاردیواری, سفر
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ٢۸ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

اگر از اندیمشک، 40 کیلومتر در جاده‌ی سرسبز و زیبا رانندگی کنیم، به شهر «شوش» می‌رسیم که یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است. حفاری‌های باستان شناسی نشان می‌دهد که این منطقه در 9000 سال پیش از میلاد محل سکونت کشاورزان بوده. در 5000 سال پیش از میلاد در این مکان مردم در قلعه زندگی می‌کردند و از 4000 سال پیش، اولین مکانی بر روی زمین است که در آن زندگی شهری ایجاد شده است.

این منطقه که بین رودهای کرخه و دز قرار دارد پایتخت سیاسی ایلامی‌ها بوده است. قلعه ایلامیها روی تپه ای در مرکز شهر شوش واقع بوده که فرانسوی‌ها روی آن قلعه جدیدی احداث نموده اند. حکایت ساخت قلعه جدید نیز در نوع خود تاسف برانگیز است.

حکومت فرانسه در سال 1894م با اخذ امتیاز انحصاری حفاری‌های باستان شناسی در شوش متمرکز شد. ژاک دمورگان (که کاشف نفت در ایران است)، در 16 دسامبر 1897 میلادی با مسئولیت جدیدش وارد شوش شد و برای تامین محلی برای زندگی اعضای هیات باستان‌شناسی فرانسه و نیز محافظت از اشیای مکشوفه، در مدت شش ماه قلعه‌ای به سبک معماری اروپای قرون وسطی بر روی تپه اکروپل که به معنای بالاترین نقطه شهرست بنا کرد.

او این دژ مستحکم را با آجرهای بر جا مانده از کاخ آپادانا و چغازنبیل و محوطه باستانی هفت تپه بر مبنای نقشه زندان باستیل فرانسه بنا نهاد. در واقع این قلعه موزه‌ای از آجرهای دوره‌های ایلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی است. (وقتی به آجرهای این قلعه نگاه کنید، آجرهای لعابدار یا آجرهای منقش به خط میخی کاملا مشهود است.)

قلعه شوش

این فرانسوی هرچه را که توانست، استخراج کرد و به موزه لوور و دیگر موزه‌های اروپا فرستاد و هرچه که فرستادنی نبود در ساخت قلعه به کار گرفت! و اینگونه است که اکنون از کاخ آپادانا چیزی جز چند پای ستون و چند  تکه سنگ باقی نمانده است!

آشوربانیپال بین سال‌های 465-460 قبل از میلاد شهر شوش را فتح کرد و آنرا با خاک یکسان کرد. داریوش اول هخامنشی آنجا را بازسازی نمود و کاخ آپادانای خود را در تپه شاهی برپا نمود. خشایارشا نیز در شوش زندگی می کرده است.

کاخ آپادانا در شهر تاریخی شوش، پایتخت زمستانی داریوش اول بود که تا زمان حمله اسکندر به ایران، شکوه و عظمت خود را حفظ کرد. اکنون چیزی جز یک ویرانه از این کاخ با عظمت بر جا نمانده است.

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید




:: برچسب‌ها: سفر, چاردیواری, عکس
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ٢۸ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

هنوز جمله‌ی «سال نو مبارک» در محل کارم شنیده می‌شود و به عبارتی، سال جدید درست و حسابی شروع نشده که سیل درخواست برای تماشای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به سوی ما روانه شد! بنابراین از آنجا که وظیفه‌ی یک روابط‌عمومی‌چی احترام به نظرات افکار عمومی است، با یکی از سینماها هماهنگ کردیم تا همکاران بتوانند به اتفاق خانواده‌هایشان به تماشای این فیلم بنشینند. اما من و همسرم (طبق روال دو هفته‌ی اخیر) به مهمانی دعوت بودیم و نتوانستیم فیلم را ببینیم.

فردای آن روز، همه از تماشای این فیلم راضی بودند و موج «به به!» و «چه چه!» بود که به راه افتاد و همه از اجرای این برنامه تشکر کردند. (حتی فرد همیشه ناراضی‌مان نیز راضی بود و برای اولین بار در تاریخ بشریت تشکر کرد!)

با خود فکر می‌کنم اصغر فرهادی چه کرده و فیلمش چه دارد که هرکسی ـ از همکار همیشه ناراضی ما تا منتقدان حرفه‌ای و سختگیر جشنواره برلین ـ از آن تعریف می‌کنند؟! (کاش فرصتی شود تا بتوانیم این فیلم را ببینیم.)

برای دیدن پوسترهای فیلم جدایی نادر از سیمین به ادامه مطلب مراجعه کنید.




:: برچسب‌ها: چاردیواری, روابط عمومی
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ٢٥ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

با خروج از استان لرستان، وارد شهر «اندیشمک» در شمالی‌ترین نقطه‌ی استان خوزستان می‌شویم.

تا پیش از سفر به این استان، مجموعه‌ی فیلم و تصاویری که از رادیو و تلویزیون در موردش دیده بودیم، بیشتر مربوط به جنگ و دفاع مقدس بود. بنابراین تصور می‌کردیم «خوزستان» استانی گرم و خشک و طاقت‌فرساست و در آن هیچ خبری از آبادانی و سرسبزی نیست! اما با ورود به نیمه‌ی شمالی این استان، گویی مانند «آلیس» به سرزمین عجایب پا گذاشته‌ایم! با دیدن گندم‌زارهای سرسبز و باطراوت و درختان پر بار و شاداب، یاد طبیعت زیبای شمال در ذهن‌مان تداعی شد. برای مایی که با آن ذهنیت وارد این استان شده بودیم، واقعا حیرت انگیز و عجیب بود!

«اندیشمشک» شهر کوچکی است که در فاصله‌ی کوتاهی از آن (حدود 15 کیلومتر) دو سد کرخه و دز وجود دارد.

حدود پنج کیلومتر که از این شهر به سمت شهر «شوش» حرکت کردیم، سمت چپ جاده یک راه فرعی وجود دارد که مسافران را به سمت سد دز راهنمایی می‌کند. حدود 10 کیلومتر که پیش رفتیم به ورودی محوطه نیروگاه دز وارد شدیم که باید خودروها را متوقف کرده و برای ورود به داخل محوطه مجوز می‌گرفتیم.

با ارائه کارت ماشین، گواهینامه، بیمه‌نامه و مبلغ هزار تومان، مجوز ورود صادر شد. (اگر خواستید از این سد بازدید کنید، تا قبل از ساعت 16 باید مجوز دریافت کنید)

پس از دریافت مجوز، حدود 7 کیلومتر مسیر زیبا و پر پیچ و خمی را داخل محوطه‌ی نیروگاه دز طی کردیم تا به سد رسیدیم. البته دو کیلومتر آخر آن تونل‌های پیچ در پیچی بود که از داخل کوه رد می‌شد! (در همین مسیر بود که ماشین همسفران ما دچار سانحه شد و خوشبختانه فقط خسارت مالی به بار آمد!) خوب است بدانید که در ساخت این تونل‌ها از هیچ بتن و سیمانی استفاده نشده و به صورت طبیعتی فقط با حفر کوه، جاده‌ای ساخته‌اند که به سد دز منتهی می‌شود.

سد دز

سد دز با ارتفاع 200 متر و طول تاج 203 متر، محصول طراحی سال 1335 است که ظرف مدت 5 سال ساخته شده و مشکلات سیلاب منطقه را حل کرده و آب لازم برای آبیاری مزارع سرسبز اطراف را فراهم نموده است. (بالای سد که قدم می‌زدم، با خودم فکر می‌کردم اگر این پروژه قرار بود این زمان ساخته شود، شاید 50 سال طول می‌کشید!)  

در پشت سد، دریاچه‌ی بسیار زیبایی با آب بسیار آبی! ایجاد شده که پر است از ماهی‌های قزل‌آلا. (برای دیدن تصاویر مربوطه به ادامه مطلب مراجعه کنید)




:: برچسب‌ها: سفر, چاردیواری, عکس
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ٢٢ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

«لرستان» یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در بخشی از رشته کوه زاگرس قرار گرفته و پر از مناظر چشم نواز و بکر است.

از سمت اراک که وارد لرستان می‌شویم، «بروجرد» اولین شهر بزرگی است که بر سر راه‌مان قرار می‌گیرد. این شهر مرکز هنر ورشوسازی ایران است و در آن چندین استادکار ماهر و زبردست مشغول ساخت ظروف و اشیاء ورشویی هستند.

طبق اطلاعات بومیان، بروجرد یکی از مناطق اصلی حکومت یزدگرد سوم بوده که بعد از حمله اعراب به ایران، وی به قلعه خود در این منطقه می‌آید و چون سپاهیان و مردم به گرد او جمع می‌شوند، نام این منطقه را «بر او گرد» می‌گذارند که به اختصار «بروگرد» نامیده می‌شود. اما بعد از تصرف ایران به دست اعراب از آنجا که در زبان عرب «گ» وجود ندارد، نام آن به «بروجرد» تغییر می‌کند. (شایان ذکر است که در طول مسیر شهرهای دیگری نیز وجود داشت که نام آنها تحت تاثیر زبان عربی تغییر کرده بود. برای مثال شهری میان راه سلفچگان و اراک وجود دارد به نام «دستجره» که در واقع نام آن «دستگرده» بوده است.)

بعد از عبور از بروجرد وارد شهر خرم آباد (مرکز استان) شدیم که یکی از آبادترین و زیباترین شهرهای ایران و از دیرباز محل سکونت اقوام ایرانی بوده و آثار تاریخی بسیاری از دوران هخامنشی و ساسانیان به یادگار مانده است.

از وسط خرم آباد رود زیبایی رد می‌شود که موجب پدید آمدن دریاچه‌ها و پارک‌های زیبایی شده است.

پارک چشم انداز نزدیک دریاچه کیو

قلعه فلک الافلاک و گرداب سنگی دو نمونه از ده‌ها نمونه آثار به جا مانده از تمدن کهن ایران در این منطقه است.

یکی از اهالی خرم‌آباد می‌گفت مردم بومی به اینجا «روستای بزرگ» می‌گویند.

از خرم آباد که خارج شویم، دو راه برای ورود به خوزستان وجود دارد؛ یکی جاده‌ی قدیمی که از شهر «پل دختر» می‌گذرد و به گفته‌ی محلی‌ها تقریبا صعب العبور است و دیگری اتوبان خرم آباد – زال که در سال گذشته افتتاح شد و تقریبا 60 کیلومتر مسیر خرم آباد تا اندیشمک را کوتاه‌تر کرده است.

وقتی به عوارضی این اتوبان رسیدیم و روی تابلویی، ورودیه آن را 500 تومان دیدم، چون پول خورد نداشتم، یک اسکناس هزارتومانی درآوردم و منتظر ماندم تا نوبتم شود. وقتی نوبت به ما رسید و اسکناس هزارتومانی را به مسئول باجه دادم، با یک جمله‌ی کوتاه غافلگیرم کرد: «پنج هزار تومان لطفا !» ... بله! من هم تا مدتی باورم نمی‌شد که عوارض یک اتوبان صد کیلومتری، پنج هزار تومان باشد! ولی بهرحال مناظر زیبا و سرسبز اتوبان تا حدودی موجب رنگ باختن این اتفاق تکان‌دهنده شد!

مابقی تصاویر را در ادامه مطلب می‌توانید مشاهده کنید




:: برچسب‌ها: چاردیواری, سفر, عکس
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ۱٧ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

سال نوی همگی مبارک و فرخنده باشد و امیدوارم در سال جدید به هرچه که می‌خواهید برسید.

نوروز امسال قید مهمان و مهمان‌بازی را زدیم و بر قیمت گزاف بنزین و شلوغی راه‌ها چشم بستیم و دل به جاده دادیم و طی ٨ روز، از 7 استان گذشتیم و به گرد پاره‌ای از کشورمان گشتیم و تا مرز عراق پیش رفتیم.

از تهران شروع کردیم و با عبور از قم، اراک، بروجرد، خرم‌آباد، اندیمشک، شوش، شوشتر، اهواز، آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر، رامشیر، رامهرمز، باغملک، ایذه، شهر کرد، دلیجان، سلفچگان و ساوه، دوباره به تهران رسیدیم!

در این راه دور و دراز با دیدنی‌های عجیب و غریب و بی‌نظیری روبرو شدیم و گاهی به ایرانی بودن خود افتخار کردیم و گاهی از آن شرمنده شدیم! هم خوشحال شدیم و هم ناراحت. هم پر انرژی و هم افسرده. خندیدیم، تصادف کردیم، تعجب کردیم و انگشت به دهان و سر در گریبان ماندیم و در نهایت با کوله‌باری از خاطرات تکرار ناشدنی برگشتیم.

شاید تکراری باشد که بگویم هر وجب از خاک ایران‌مان بی‌مانند و زیباست و عجایبی دارد که شاید در هیچ نقطه‌ی دیگر جهان مثل و مانند نداشته باشد. اما حیف که قدر آن را نمی‌دانیم و نه تنها در نگهداری آن کوشا نیستیم، بلکه جد و جهد خود را در راه صدمه زدن و تخرب آن به کار گرفته‌ایم!

در چند پست آینده در نظر دارم با تصاویر و نوشته‌هایی، شما را در بخشی از این سفر همسفر کنم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قسمت اول: ایران زیبا

قسمت دوم: لرستان

قسمت سوم: اندیشمک و سد دز

قسمت چهارم: کاخ آپادانا و قلعه شوش

قسمت پنجم: دانیال نبی

قسمت ششم: چغازنبیل و زیگورات




:: برچسب‌ها: چاردیواری, سفر
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ۱٥ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()

اگر فقط چند قدمی در نمایشگاههای تجاری بزنید، ساک یا کیفی مملو از کالاهای تبلیغاتی اختصاصی و مجانی که همه با اهداف تبلیغاتی طراحی شده است خواهید داشت. اگر این مسئله را از نزدیک بررسی کنیم به چند مورد برخواهیم خورد. چه تعدادی از این هدایا واقعا موثر است؟ چه تعدادی توانستند پیغام خود را از طریق هدیه انتخابی به ما برسانند؟ آیا این پیغام به قدر کفایت مشهود می باشد؟ آیا این هدیه به اندازه کافی مفید و منحصر بوده که شما را بر آن دارد تا آن را نگه داشته و از آن استفاده بنما یید؟ بهتر است تمام این سوالات را قبل از انتخاب هدیه تبلیغاتی سازمان خود، در نظر بگیرید.

هر کسی از دریافت هدیه لذت می برد، حتی اگر یک چیز کوچک باشد. هدیه دادن خاطره ای تاثیرگذار و مطلوب بر جای می گذارد. می تواند حسن نیت شما را نشان بدهد یا باعث تشویق بشود. پیغام شما را به دریافت کننده می رساند و آگاهی بوجود می آورد. زمانی که تصمیم دارید هدیه ای مناسب برای نمایشگاه بعدی خود در نظر بگیرید این 10 مورد را در نظر داشته باشید:

1. با دادن هدیه چه چیزی بدست خواهیدآورد

هدیه نه تنها باید باعث بیاد آوری سازمان شما و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین باشد، بلکه ترغیب کننده بوده و باعث بهتر شناساندن سازمان شما باشد. نه تنها پیغام تاثیرگذاری داشته باشد، بلکه خود هدیه، کالای قابل استفاده و مفیدی برای مصرف کننده باشد.

2. چگونگی انتخاب هدیه

انتخاب های گوناگون را می توان در نظر داشت، اما کدام انتخاب به هدف شما نزدیکتر است! برای انتخاب هدیه درست، باید اهداف خود را در نظر داشته باشید. آیا می خواهید موضوعی را ارتقاء دهید، پیغام خاصی را منتقل کنید و یا آموزش خاصی به مخاطبین خود بدهید! داشتن اهداف واضح میتواند روند انتخاب شما را راحت تر نماید. افراد متخصصی در زمینه ارتقا سازی می توانند به شما کمک کنند. یادمان باشد که تصویر شرکت شما با انتخاب این هدایا منعکس خواهد شد.

3. به چه کسانی می خواهید هدیه بدهید

در مورد اینکه چه کسانی می خواهند هدایای مورد نظر شما را دریافت کنند تصمیم مشخصی بگیرید. ممکن است در نظر داشته باشید که هدایای مختلفی به افراد مختلفی بدهید. مطمئنا هدایای شما کیفیت های متفاوتی برای انواع مخاطبین خواهد داشت. از مشتریان اصلی گرفته تا واسطه‌ها و یا رهگذران نمایشگاهی.

4. تا چه اندازه نشان تجاری و هدیه شما به هم گره خورده است

آیا هدیه شما به طور معمول پیغام تجاری شما را منعکس می کند؟ پیغام شما باید بر روی هدایا چاپ شود. مطمئن باشید که اسم، آرم و آدرس سایت و شماره تلفن سازمان بطور واضح دیده شود. اینکه هدیه یادآور این باشد که از طرف چه کسی بوده است بسیار مهم است.

5. بودجه شما چقدر است

انبوهی از طیف قیمت ها وجود دارد. کیفیت، تعداد و نوع سفارش، همه قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت را به عنوان بخش مهمی از اهداف بازاریابی نمایشگاه در نظر بگیرید. سعی کنید هر بار از یک مورد انتخابی چندین بار سفارش بدهید. هر چقدر سفارش شما بیشتر باشد، هزینه شما پا یین تر خواهد آمد.

6. تاثیرگذاری بیشتر هدایا نزد بازدید کنندگان

چندین راه جهت تاثیرگذاری بیشتر هدایا وجود دارد. برای مثال به عنوان قدردانی از حضور شرکت کنندگان در نمایش یا مسابقه یا معرفی برنامه به شرکت کنندگان هدیه بدهید. به عنوان تشکر و قدردانی از گرفتن اطلاعات مفیدی که شما از آنان درخواست نموده اید و یا حتی به عنوان قدردانی از اینکه جلوی غرفه شما توقف کرده اند.

شدیدا از رها کردن هدایا و اقلام تبلیغاتی بیرون از غرفه جهت برداشتن آزادانه آن بپرهیزید. این کار باعث تقلیل ارزش آنها شده و تاثیرگذاری بسیار کمی خواهد داشت، حتی شاید هم بتوان گفت که ارزش هدایا کاملا بی تاثیر می شود.

7. نحوه هدیه دادن به ارتباط بیشتر مردم با سازمان کمک خواهد کرد

در نظر گرفتن راههایی جهت باز خرید کردن کالاها، ارائه کوپن تخفیف یا تحویل گرفتن رسید هدایا، لازمه تماس های بعدی بازدیدکنندگان از شما در آینده خواهد بود. هدایا و روشهایی برای ارائه هدایا در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان را مجبور کند باز هم به دیدن شما بیایند و انگیزه ای بوجود بیاورید که باز هم مشتریان تماس بگیرند و مجانی چیزی از شما بگیرند.

8. تکمیل اهداف نمایشگاهی

بعضی مزایا می توانند از قبل کیفیت بازدیدکنندگان را مشخص کنند. سازمانی برای شناسایی دقیق بازدیدکنندگان خود از کارت های بازی استفاده می کند. قبل از نمایش آنها کارتی را که علامت پادشاه دارد به مشتریان اصلی خود می فرستند، ملکه را به کارپردازها و سرباز را به واسطه ها. از آنها درخواست می شود که کارت ها را با خودشان به غرفه بیاورند تا جایزه مورد نظر تحویل گردد. زمانی که کارتها پیشکش می شود، کارمندان غرفه با توجه به نوع کارت تحویلی اطلاعات لازم را در مورد هر بازدید کننده از قبل داشته و می توانند با توجه به این شناخت سودمندانه تر با آنها رفتار کنند و هدایای هر طبقه را مطابق کارت دقیقا ارائه دهند.

9. اطلاع رسانی مخاطبین از وجود هدایا

هدایای بدیع و شایسته بطور پویا می توانند کمک کنند تا مشتریان به غرفه شما کشیده شوند. پس اجازه بدهید تا مشتریان در مورد آنها اطلاع پیدا کنند. در متن دعوتنامه به هدایا اشاره کنید، مطالب ترغیب کننده در مورد جزئیات هدایا بنویسید، و انگیزه بوجود بیاورید. هدایای دو تکه خلق کنید، کی قسمت را برای مدعوینی که در اولویت هستند بفرستید و برای بدست آوردن قسمت دوم آنها را به غرفه نمایشگاه خود هدایت کنید.

10. سنجش میزان تاثیرگذاری هدایا

طی یک پیگیری مقدار موفقیتی که از دادن هدایا کسب کرده اید، بسنجید. اگر مواردی مانند هدایای قابل پرداخت با رسید باشند را به راحتی می توانید پیگیری کرده و بعد از نمایشگاه بوسیله پست یک سری سوال در مورد هدایا بپرسید که آیا ملاقات کنندگان در مورد اینکه چه هدیه ای دریافت کرده اند چیزی بیاد می آورند و آیا این هدیه سودمند واقع شده است؟ بعد از این نظرسنجی می توانید در انتخاب هدایا تجدید نظر کنید.

منبع: فصلنامه داخلی شرکت گلستان / بهار 90




:: برچسب‌ها: روابط عمومی, تبلیغات
نويسنده: سید حسین قوامی
تاريخ: ۸ فروردین ۱۳٩٠
نظرات ()
 
موضوعات
صفحه دیگرم